8 Eylül 2012 Cumartesi

Mutfak Yaptırıyorum 3


    Lütfen aceleci olmayın,işin keyfini çıkarın. Az önce arayan müşterim gibi sabah ölçü alsalar akşam tezgahımızı taksalar,ya da farkı neyse veriyim pazar da çalışsınlar gibi bir teklifte bulunmayın,strese girmeyin.

Çünkü size iş başlamadan önce süreç söyleniyor,eğer duvarlarınız düzgün değilse 1 günde granit,çimstone yada silestone gibi malzemeleri teslim edemezler ,ama 2. gün tezgahınıza kavuşabilirsiniz.

 Tezgahla devam edelim mobilyanızı seçtiniz,tezgahınız ne olmalı?

 Bir dönem akrilik -polyester bazlı malzemeler çok modaydı ek yeri belli etmemesi,süpürgeliğinin eksiz dönmesi,yumuşak olması ve zımparalanabilmesi tercih sebebiydi. Malzemeye neredeyse istediğiniz tüm formları verebiliyorsunuz,lavabosunu yine kendi malzemesiyle çözebiliyorsunuz.

 Son iki yıldır neredeyse hiçbir müşterim bu malzemeyi istemedi,nedenini bende bilmiyorum.
Bunun yanı sıra oldu tezgahınızın üstüne çok ağır bir eşya düştü ve kırıldı tamiratı hiç belli etmeden yapmak mümkün,fakat tadilat sırasında zımpara işlemi çok pis bir iş,gerçi çok büyük vakum süpürgeleri var ama tozlar incecik olduğu için uçabiliyor.

   Akrilik tezgahlar kalitelerine göre değişiyor,piyasada çok ucuza ürünler bulunabiliyor ama bu işin tek bir ismi var oda CORİAN.

http://corian.com.tr/Corian/tr_TR/index.html

   Diğer seçenekleriniz Çimstone (sanıyorum son yıllarda en çok kullanılan malzeme)

    Silestone (2 yıldır satıyorum hiçbir şikayet almadım)

  Belenco ( 2012 tüyap mutfak fuarında gördüm 3 ay öncede bu bölgede satışa başlandı,silestone a rakip

  hemen hemen aynı renKler var,ve daha ucuz.)

  Silestone un çimstone a göre tercih sebeplerinden biri renk alternatifleri,ikincisi bakteri tutmaması,üçüncüsü malzemenin hafifliği.


   http://www.cimstone.com.tr/

  http://www.silestoneturkiye.com/

  http://www.belenco.com/tr/          

    Bu üç markanında temel malzemesi kuvarstır.

   Graniti unutmayalım,ben sadece iki renk granit satıyorum,diğer renklere müşterilerim bakmıyor bile.

    Siyah star galaxy ve rosa minho(ekonomik  olduğu için)

Bu müşterim siyah granit (star galaxy ) kullandı.

Bu mutfağımızdada çimstone Barent rengi kullanıldı,arka kaplamada aynı malzemeden.



Bu akrilik bir tezgah ama benim arşivimden değil,o yüzden rengi bilmiyorum,ama detay görmek için ideal.

Bu 2012 fuar da ahşapsan mutfak belenco tezgah.

Benim mağazamdaki eski teşhirim silestone Unsuı


Önemli not:  Biz evimizi satın aldığımızda müteahhitin yaptırdığı mutfak vardı,fena değildi,milli israf kullanmadan atmayalım iki yıl sonra değiştiririz dedik,dördüncü yıla giriyorum hala kullanıyorum.

 Tezgahımızda en ucuz granit ve üstünde kesim yapabiliyorum,kaynar tencere koyabiliyorum. Yukarıda size uzun uzun anlattığım hiçbir malzemeye kaynar tencere koyamazsınız,çatlama riski var ...En sonunda bunu yazmam tuhaf oldu biliyorum ama durum böyle =))









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder